Jazyková škola Alluka.
Nájdete nás na Rybničnej ulici č. 40 v Bratislave.
Jazykové kurzy:
- Anglický jazyk
- Nemecký jazyk
- Slovenský jazyk
Jazyková škola Alluka.
Nájdete nás na Rybničnej ulici č. 40 v Bratislave.
Jazykové kurzy:
Obchodné podmienky
jazykovej školy Alluka
Článok I
Všeobecné ustanovenia
1. Tieto obchodné podmienky (ďalej len „obchodné podmienky“) upravujú práva a povinnosti zmluvných strán, ktoré vznikli v súvislosti s uzatvorením zmluvy o poskytovaní výučby medzi poskytovateľom a objednávateľom, predmetom ktorej je poskytnutie výučby cudzieho jazyka, príp. slovenského jazyka pre cudzincov a výučba iných predmetov, a to formou vzdelávacích kurzov, súkromných hodín alebo letných táborov (ktorýkoľvek z nich ďalej len ako „výučba“) objednaných prostredníctvom webovej stránky poskytovateľa.
2. Tieto obchodné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou zmluvy špecifikovanej v čl. 1 ods. 1 týchto obchodných podmienok (ďalej len „zmluva“). V prípade, že poskytovateľ a objednávateľ uzatvoria písomnú zmluvu, v ktorej si dohodnú podmienky odlišné od obchodných podmienok, budú ustanovenia tejto zmluvy uprednostnené pred obchodnými podmienkami.
3. Tieto obchodné podmienky sú vypracované v súlade so:
· zákonom č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov,
· zákonom č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších právnych predpisov,
· zákonom č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších právnych predpisov,
· zákonom č. 22/2004 Z. z. o elektronickom obchode a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z. z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 284/2002 Z. z. v znení neskorších právnych predpisov,
· 452/2021 Z. z. o elektronických komunikáciách v znení neskorších právnych predpisov,
· zákonom č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov v znení neskorších právnych predpisov a s inými relevantnými právnymi predpismi.
4. Právne vzťahy medzi poskytovateľom a objednávateľom výslovne neupravené týmito obchodnými podmienkami sa riadia príslušnými ustanoveniami vyššie uvedených právnych predpisov, pričom právne vzťahy medzi poskytovateľom a objednávateľom spotrebiteľom sa riadia Občianskym zákonníkom a zákonom o ochrane spotrebiteľa a právne vzťahy medzi poskytovateľom a objednávateľom, ktorý nie je spotrebiteľom, sa riadia Obchodným zákonníkom.
5. Tieto obchodné podmienky sú vypracované v slovenskom jazyku. Zmluvu je možné uzatvoriť v slovenskom jazyku.
6. Poskytovateľ neprijal žiadny osobitý kódex správania.
7. Objednávateľ vyplnením a odoslaním prihlášky potvrdzuje, že sa s obchodnými podmienkami dôkladne oboznámil, ich obsahu porozumel a súhlasí s nimi.
Článok II
Vymedzenie pojmov
1. Poskytovateľom je osoba, ktorá v súvislosti so zmluvou a z nej vyplývajúcich záväzkov koná v rámci svojej činnosti alebo povolania, a to aj prostredníctvom inej osoby, ktorá koná v jej mene alebo na jej účet.
2. Poskytovateľ je prevádzkovateľ jazykovej školy:
Obchodné meno: ALLUKA
Právna forma: Občianske združenie
reg.: MV SR pod reg.č.: VVS/1-900/90-60150
Sídlo: Bajkalská 720/41, 821 05 Bratislava-Ružinov
IČO: 53383419
Poskytovateľ nie je platcom DPH
email: alluka@alluka.sk
tel. č: +421 917 703 331,
3. Objednávateľom je osoba, ktorá uzatvorila s poskytovateľom zmluvu, predmetom ktorej je výučba podľa dohodnutých podmienok, a to buď ako spotrebiteľ alebo podnikateľ. Pre vylúčenie pochybností sa za objednávateľa považuje aj osoba, v prospech ktorej uzatvoril objednávateľ zmluvu a ktorá sa bude zúčastňovať na výučbe.
4. Spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcich záväzkov alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania.
5. Podnikateľom je
§ osoba zapísaná v obchodnom registri,
§ osoba, ktorá podniká na základe živnostenského oprávnenia,
§ osoba, ktorá podniká na základe iného než živnostenského oprávnenia podľa osobitných predpisov,
§ fyzická osoba, ktorá vykonáva poľnohospodársku výrobu a je zapísaná do evidencie podľa osobitného predpisu.
6. Výučbou sa rozumejú
· všetky jazykové a vzdelávacie kurzy ponúkané poskytovateľom, najmä jazykový kurz anglického alebo nemeckého jazyka, príp. iného jazyka,
· súkromné vzdelávacie hodiny poskytované poskytovateľom, najmä súkromné jazykové hodiny anglického, nemeckého, ruského jazyka a slovenského jazyka pre Ukrajincov a Rusov a súkromné vzdelávacie hodiny v jednotlivých školských predmetoch, napr. matematiky a fyziky,
· pobytové a denné tábory, poznávacie zájazdy, príp. iné aktivity organizované poskytovateľom.
7. Kurzom sa rozumie výučba jazyka alebo iného vzdelávacieho predmetu v dohodnutom rozsahu počas dohodnutého obdobia, obvykle zodpovedajúcemu školskému roku od septembra do júna nasledujúceho roka.
8. Vyučovacou hodinou je jedna hodina vyučovania počas obdobia výučby.
9. Súkromnou hodinou sa rozumie súkromná vzdelávacia hodina vybraného cudzieho jazyka alebo iného predmetu vedená lektorom za výlučnej účasti objednávateľa vo vopred dohodnutý termín počas dohodnutého obdobia, obvykle zodpovedajúcemu školskému roku od septembra do júna nasledujúceho roka.
10. Tábor je pobytový a denný tábor, poznávacie zájazdy, príp. iné aktivity organizované poskytovateľom počas letných prázdnin v stanovených termínoch alebo v inom ponúkanom období.
11. Obdobie výučby je dohodnuté obdobie trvania poskytovanie výučby, ktoré obvykle zodpovedá školskému roku od septembra do júna na sledujúceho kalendárneho roka.
12. Zmluvou o poskytnutí výučby je zmluva uzatvorená medzi poskytovateľom a objednávateľom, ktorej predmetom je poskytnutie výučby, a to buď kurzu, súkromných hodín alebo tábora.
13. Lektorom je osoba, ktorá je zamestnancom, spolupracovníkom alebo dobrovoľníkom poskytovateľa, ktorá vedie výučbu.
14. Obsahom je všetok obsah zverejnený poskytovateľom na web stránke a tiež obsah, ktorý poskytne poskytovateľ objednávateľovi v súvislosti s výučbou, vrátane všetkých dokumentov, textov, obrázkov, videí, zvukových záznamov a pod.
15. Orgánom dozoru je:
Slovenská obchodná inšpekcia (SOI)
Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj
Prievozská 32,
P.O.Box 5
820 07 Bratislava 27
odbor výkonu dozoru
tel. č.: 02/58272 172, 02/58272 104
fax č.: 02/58272 170
Ministerstvo vnútra SR
Drieňová 22, Bratislava
Článok III
Predmet zmluvy
1. Zmluvou o poskytovaní výučby uzatvorenou medzi poskytovateľom a objednávateľom, sa poskytovateľ zaväzuje poskytnúť objednávateľovi výučbu spočívajúcu v požadovanom kurze, súkromných hodinách v určený čas počas celého obdobia výučby alebo tábore v dohodnutom rozsahu a termíne a objednávateľ sa zaväzuje zaplatiť dohodnutú cenu a zúčastniť sa výučby.
Článok IV
Uzatvorenie zmluvy
1. Na webovej stránke poskytovateľ zverejňuje ponuku výučby, ktorú si môže objednávateľ objednať. Objednávateľ si môže vybrať z ponuky kurzov, súkromných hodín alebo táborov. Vybraný druh výučby si objedná vyplnením prihlášky zverejnenej na web stránke, ktorú záujemca odošle prostredníctvom Google forms. Takto odoslaná prihláška je záväzná. Kurzy a súkromné hodiny sa objednávajú na celé obdobie výučby a tábory na určené obdobie.
2. Objednávateľ je povinný vyplniť prihlášku pravdivo. Pokiaľ má objednávateľ menej ako 18 rokov, vyplní za neho prihlášku jeho zákonný zástupca.
3. Po prijatí prihlášky poskytovateľ preverí voľné miesta v požadovanom druhu výučby a potvrdí zabezpečenie účasti objednávateľa na výučbe, a to písomne alebo elektronicky (mailom, sms a iné). Odoslaním potvrdenia sa považuje zmluva za uzatvorenú. Zmluva sa uzatvára na dobu určitú na celý čas trvania obdobia výučby.
4. Objednávateľ súhlasí s použitím prostriedkov diaľkovej komunikácie bez fyzickej prítomnosti poskytovateľa a objednávateľa, najmä s využitím webovej stránky, elektronickej pošty, telefónu a pod. pri uzatvorení zmluvy. Náklady za použitie prostriedkov diaľkovej komunikácie, ktoré vzniknú v súvislosti s uzatvorením zmluvy, si objednávateľ platí sám, pričom tieto sa nelíšia od základnej sadzby.
Článok V
Podmienky výučby
1. Popis druhov výučby je zverejnený na webovej stránke poskytovateľa spolu so základnou špecifikáciou.
2. Výučba prebieha počas jednotlivých vyučovacích hodín v priestoroch poskytovateľa alebo na inom mieste ním určenom. Ak je v popise výučby uvedené, môže prebiehať aj v online forme.
3. Obdobie a dĺžka trvania výučby, počet vyučovacích hodín a čas ich konania je uvedený v popise jednotlivých druhov výučby, príp. bude oznámený po prihlásení sa na daný kurz mailom.
4. Súčasťou zmluvy o poskytovaní výučby nie je poskytovanie študijných materiálov a pomôcok. Poskytovateľ informuje objednávateľa o študijných materiáloch a pomôckach, ktoré potrebuje v súvislosti s výučbou ako aj o ich cene. Tieto si môže objednávateľ kúpiť u poskytovateľa alebo zabezpečiť sám.
5. Poskytovateľ si vyhradzuje právo zmeniť časový harmonogram a miesto výučby. Táto zmena môže byť prechodná alebo trvalá. Dočasná zmena znamená zmenu jednej alebo viacerých vyučovacích hodín v rámci výučby, pričom táto si nevyžaduje súhlas objednávateľa. Poskytovateľ si vyhradzuje právo na dočasnú zmenu výučby najmä v prípade ak,
a) sa z vážnych dôvodov nemôže dostaviť lektor,
b) z prevádzkových dôvodov nemôže sa výučba uskutočniť v priestoroch poskytovateľa,
c) nastanú iné okolnosti pre ktoré sa nemôže výučba uskutočniť.
O takejto zmene bude objednávateľ bezodkladne informovaný telefonicky alebo mailom.
6. Poskytovateľ si vyhradzuje právo na trvalú zmenu výučby z vážnych dôvodov. O takejto zmene bude objednávateľ bezodkladne informovaný telefonicky alebo mailom. Pokiaľ objednávateľ so zmenou nesúhlasí, môže vypovedať zmluvu v súlade s čl. XVI ods. 2 tejto zmluvy.
7. Počas štátnych sviatkov sa výučba nerealizuje a počas školských prázdnin sa realizujú len tábory. Pokiaľ na deň výučby pripadne na štátny sviatok či školské prázdniny, objednávateľ nemá nárok na náhradnú hodinu výučby ani na vrátenie alikvotnej časti zaplatenej ceny za výučbu.
8. Poskytovateľ si vyhradzuje právo zrušiť výučbu ešte pred jej začatím, napr. ak sa nenaplní minimálny počet účastníkov kurzu alebo z iných dôvodov. V takom prípade poskytovateľ v lehote do 14 dní vráti objednávateľovi plnú výšku zaplatenej ceny za výučbu. Zmluvné strany sa môžu dohodnúť aj na zmene výučby.
9. Z vážnych dôvodov môže poskytovateľ zrušiť výučbu aj v jej priebehu. V takomto prípade vráti poskytovateľ objednávateľovi alikvotnú výšku zaplatenej ceny.
Článok VI
Cena a platobné podmienky
1. Ceny za príslušný druh výučby sú na webovej stránke aktuálne a platné. Uvádzané sú bez DPH nakoľko poskytovateľ nie je jej platcom a všetkých ostatných daní. Cena je platná po dobu zverejnenia na webovej stránke. Pokiaľ sa zmluvné strany dohodnú individuálne na inej cene, platí táto dohodnutá cena.
2. Ceny nie sú prispôsobované objednávateľovi na základe automatizovaného rozhodovania.
3. Objednávateľ je povinný zaplatiť cenu dohodnutú v zmluve v lehote splatnosti. Meniť ju možno len na základe dohody zmluvných strán.
4. Objednávateľ je povinný poskytovateľovi platiť cenu za výučbu mesačne, príp. za daný pol alebo rok, v plnej výške na základe faktúry zaslanej na email zadaný v prihláške v lehote splatnosti 5 dní, príp. kratšou, ak sa objednávateľ prihlásil na výučbu neskôr. Za účelom vystavenia faktúry objednávateľ poskytne poskytovateľovi fakturačné údaje. Objednávateľ môže zaplatiť bankovým prevodom, pričom cena sa považuje za zaplatenú v deň pripísania finančných prostriedkov na účet poskytovateľa.
5. Poskytovateľ nie je povinný začať s výučbou pred zaplatením celej ceny za dané obdobie výučby.
6. V prípade, že sa objednávateľ, ktorý nie je spotrebiteľom, dostane do omeškania s akoukoľvek platbou alebo jej časťou, má poskytovateľ právo od objednávateľa požadovať zaplatenie zmluvnej pokuty vo výške 0,5 % z dlžnej čiastky za každý deň omeškania až do zaplatenia. Zmluvná pokuta je splatná do 7 dní od obdržania výzvy k zaplateniu. Zaplatením zmluvnej pokuty nie je dotknutý nárok na náhradu škody.
7. Po prijatí platby poskytovateľ záväzne rezervuje objednávateľovi miesto na vybranom kurze.
8. Pokiaľ sa objednávateľ dostane do omeškania so zaplatením ceny, poskytovateľ nie je oprávnený mu počas tohto omeškania rezervovať miesto na vybranom kurze. Pokiaľ je objednávateľ v omeškaní so zaplatením ceny za výučbu a táto už začala, je poskytovateľ oprávnený objednávateľa z výučby vylúčiť.
9. Pokiaľ objednávateľ nezaplatí cenu v stanovenej lehote, môže poskytovateľ od zmluvy odstúpiť zaslaním písomného oznámenia na email objednávateľa. Odstúpením od zmluvy zaniká objednávateľovi právo na rezerváciu miesta vo vybranom kurze.
10. Zaplatená cena za výučbu sa nevracia okrem prípadov výslovne uvedených v týchto obchodných podmienkach a vyplývajúcich zo zákona o ochrane spotrebiteľa.
11. Zaplatenú cenu za výučbu nie je možné preniesť do ďalšieho termínu kurzov, ale je potrebné ho vyčerpať v termíne, na ktorý sa objednávateľ riadne prihlásil.
Článok VII
Práva a povinnosti poskytovateľa
1. Za účelom zaradenia objednávateľa do správnej úrovne výučby, môže poskytovateľ vyžadovať od objednávateľa absolvovanie znalostného zaraďovacieho testu.
2. Poskytovateľ si vyhradzuje právo nezapísať objednávateľa do ním zvoleného kurzu, pokiaľ
a) odmietne nástup do pre neho vhodnej t.j. odporučenej úrovne kurzu,
b) odmietne absolvovanie znalostného zaraďovacieho testu
c) výsledok testu nezodpovedá úrovni objednávateľom zvoleného kurzu.
3. Poskytovateľ má právo v priebehu trvania kurzu preradiť objednávateľa , ktorého jazykové znalosti nezodpovedajú úrovni zvoleného kurzu do iného kurzu, ktorého pokročilosť lepšie zodpovedá objednávateľovým znalostiam. Objednávateľovi v takomto prípade nevzniká nárok na vrátenie ceny za kurz, ani jej alikvotnej časti.
4. Poskytovateľ je povinný po zaplatení ceny za výučbu poskytnúť objednávateľovi požadovaný druh výučby v dohodnutom rozsahu.
5. Poskytovateľ si vyhradzuje právo kedykoľvek zmeniť lektora v jednotlivých kurzoch. Jednotlivé kurzy nie sú viazané na konkrétnych lektorov. Zmena lektora nie je dôvodom na vypovedanie zmluvy, ani reklamáciu.
6. Poskytovateľ má právo požadovať od objednávateľa predloženie dokladu totožnosti za účelom preukázania jeho totožnosti v súvislosti s účasťou na výučbe.
7. Poskytovateľ ma právo na zaplatenie ceny za výučbu riadne a včas.
Článok VII
Práva a povinnosti objednávateľa
1. Objednávateľ je povinný zaplatiť poskytovateľovi dohodnutú cenu za výučbu v lehote splatnosti.
2. Objednávateľ má právo na poskytnutie výučby poskytovateľom riadne a včas. Objednávateľ je povinný zúčastniť sa vyučovacích hodín v dohodnutom termíne.
3. Ak objednávateľ bez závažného dôvodu odmietne nastúpiť alebo sa nezúčastní výučby, príp. len jej časti, považuje sa výučba za poskytnutú riadne a včas, pričom objednávateľ nemá nárok na vrátenie zaplatenej ceny za výučbu ani jej alikvotnej časti.
4. Počas obdobia výučby má objednávateľ právo nahradiť si maximálne 3 vyučovacie hodiny za celé obdobie výučby. Pokiaľ sa objednávateľ nezúčastní viac ako 3 vyučovacích hodín, nemá nárok si ich nahradiť, nemá nárok ani na vrátenie alikvotnej časti ani na žiadnu inú náhradu. Právo na náhradu 3 hodín sa týka len súkromných hodín.
5. Objednávateľ je oprávnený v priebehu kurzu požiadať o preradenie na inú úroveň kurzu pokiaľ má za to, že jeho jazykové znalosti nezodpovedajú úrovni zvoleného kurzu alebo z osobných dôvodov. Poskytovateľ nie je povinný takejto žiadosti vyhovieť, najmä ak nie voľné miesto v inom kurze alebo ak jazykové znalosti objednávateľa nezodpovedajú úrovni na vybranom kurze. V prípade požiadavky na prestup do kurzu inej úrovne je objednávateľ povinný absolvovať zaraďovací test. Pokiaľ z neho vyplynie, že jazykové znalosti objednávateľa nezodpovedajú vybranému kurzu, nemusí ho poskytovateľ do tohto kurzu zaradiť. V prípade, že objednávateľ prestupuje na výučbu s vyššou cenou, je povinný doplatiť rozdiel za zostávajúcu časť výučby. V prípade, že objednávateľ prestupuje na výučbu s nižšou cenou, nemá nárok na vrátenie rozdielu v cenách.
6. Objednávateľ má právo pred zahájením kurzu poznať učebnicu, podľa ktorej bude kurz vedený.
7. Objednávateľ zodpovedá poskytovateľovi za škodu, ktorú spôsobil v priestoroch výučby v súlade s príslušnými ustanoveniami Občianskeho zákonníka, pričom v prípade vzniku škody si bude poskytovateľ uplatňovať nárok na náhradu škody.
Článok IX
Súkromné hodiny
1. Objednávateľ si môže vybrať medzi osobnou a online formou súkromných hodín. Osobná forma výučby na súkromných hodinách sa uskutočňuje v priestoroch poskytovateľa. Online forma sa uskutočňuje prostredníctvom aplikácie určenej lektorom.
2. Objednávateľ je povinný sa zúčastniť súkromnej hodiny riadne a včas v dohodnutý termín.
3. Objednávateľ je oprávnený zrušiť súkromnú hodinu maximálne 3 krát počas obdobia školského roka. Zrušiť hodinu je možné zaslaním písomného oznámenia na email poskytovateľa. V prípade zrušenia hodiny v súlade s uvedeným má objednávateľ nárok na náhradnú súkromnú hodinu v termín dohodnutý oboma zmluvnými stranami. Pokiaľ objednávateľ nezrušil hodinu v súlade s uvedenými podmienkami nemá nárok na náhradnú súkromnú hodinu, ani na vrátenie ceny za výučbu, príp. jej alikvotnej časti a ani na žiadnu inú kompenzáciu.
4. Jedna súkromná hodina trvá 60 min, pokiaľ sa zmluvné strany nedohodli inak. Pokiaľ sa objednávateľ nedostaví včas na dohodnutý termín súkromnej hodiny poskytovateľ počká 15 min a následne hodinu ukončí. V tomto prípade sa má za to, že objednávateľ sa bez splnenia podmienok na zrušenie hodiny nedostavil, a preto nemá nárok na náhradnú súkromnú hodinu, ani na vrátenie ceny za výučbu, príp. jej alikvotnej časti a ani na žiadnu inú kompenzáciu.
5. Súkromná hodina nie je viazaná na konkrétneho lektora a objednávateľ si vyhradzuje právo poskytnúť súkromnú hodinu prostredníctvom ktoréhokoľvek lektora.
6. Pokiaľ bude súkromnú hodina zrušená z dôvodov na strane poskytovateľa, bude objednávateľovi poskytnutý náhradný termín súkromnej hodiny. Ak poskytovateľ nezabezpečí náhradný termín bude mu vrátená alikvotná časť ceny.
Článok X
Podmienky účasti na výučbe
1. Objednávateľ je povinný zúčastňovať sa na výučbe a jednotlivých vyučovacích hodinách riadne a včas. V prípade omeškania sa, nemusí mu byť lektorom umožnený vstup na vyučovaciu hodinu.
2. Objednávateľ je povinný správať sa na vyučovacej hodine slušne tak, aby nenarúšal jej riadny priebeh.
3. Pokiaľ objednávateľ svojím správaním narúša riadny priebeh vyučovacej hodiny, správa sa neslušne, obťažuje, uráža alebo šikanuje iné deti alebo lektorov, poškodzuje priestory, či materiálne vybavenie priestorov poskytovateľa alebo iným spôsobom koná v rozpore so záujmami poskytovateľa a iných účastníkov kurzu, môže byť lektorom vylúčený z vyučovacej hodiny. Ak objednávateľ pokračuje v takom konaní aj napriek upozorneniu zo strany poskytovateľa, môže byť z celej výučby vylúčený. V prípade vylúčenia z tohto dôvodu nemá nárok na vrátenie zaplatenej ceny za výučbu ani jej alikvotnej časti.
4. Objednávateľ sa môže zúčastniť na vyučovacej hodine iba v prípade, že je zdravý. Pokiaľ objednávateľ na vyučovacej hodine javí znaky choroby (nádcha, kašel a pod.) je lektor oprávnený ho z vyučovacej hodiny vylúčiť.
5. Poskytovateľ neručí za prípadné straty cenností a osobných vecí.
Článok XI
Recenzie zákazníkov
1. Recenzie na služby poskytovateľa sú zverejnené vo vyhľadávači Google. Tieto recenzie nie sú overované.
Článok XII
Odstúpenie od zmluvy
Kedy má spotrebiteľ právo na odstúpenie od zmluvy
1. Odstúpenie od zmluvy objednávateľa, ktorým je spotrebiteľ, sa riadi príslušnými ustanoveniami zákona o ochrane spotrebiteľa. Odstúpenie od zmluvy objednávateľa, ktorým je podnikateľ, sa riadi príslušnými ustanoveniami Obchodného zákonníka, pričom ustanovenia tohto článku sa na neho nevzťahujú.
2. Spotrebiteľ má právo odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov poskytovateľa aj bez uvedenia dôvodu v lehote do 14 dní odo dňa uzavretia zmluvy, ktorej predmetom je poskytnutie služby.
Kedy spotrebiteľ nemá právo na odstúpenie od zmluvy
i. došlo k úplnému poskytnutiu služby a
ii. poskytovanie služby začalo pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo naodstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, ak je podľa zmluvy spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu.
Poučenie o udelení súhlasu
4. Spotrebiteľ môže pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy poskytnúť poskytovateľovi súhlas so začatím poskytovania služby. Poskytnutím tohto súhlasu spotrebiteľ stráca po úplnom poskytnutí služby právo na odstúpenie od zmluvy.
5. Spotrebiteľ môže tento súhlas poskytnúť pri odoslaní prihlášky, príp. iným vhodným spôsobom.
Ako môže spotrebiteľ uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy
6. Ak má v súlade s týmito obchodnými podmienkami a zákonom spotrebiteľ právo na odstúpenie od zmluvy, môže ho uplatniť niektorým z nasledovných spôsobov:
a) písomne zaslaním oznámenia do sídla poskytovateľa,
b) elektronickou poštou zaslaním oznámenia na alluka@alluka.sk,
7. Použiť pri tom môže vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy (stiahnite nižšie)
8. Pre včasné odstúpenie od zmluvy, musí spotrebiteľ odoslať oznámenie o odstúpení od zmluvy najneskôr v posledný deň lehoty.
9. V prípade odstúpenia od zmluvy sa ruší aj každá doplnková zmluva, to neplatí ak sa zmluvné strany výslovne dohodnú na trvaní doplnkovej zmluvy.
10. Ak je predmetom zmluvy poskytnutie služby a spotrebiteľ pred začatím poskytovania služby udelil výslovný súhlas s jej poskytovaním, spotrebiteľ je povinný uhradiť poskytovateľovi cenu za skutočne poskytnuté plnenie. Táto sa vypočíta pomerne na základe celkovej ceny dohodnutej v zmluve, príp. na základe trhovej ceny, ak bola v zmluve nadhodnotená.
11. Poskytovateľ nemôže požadovať od spotrebiteľa náhradu nákladov za poskytnutie služby bez ohľadu na rozsah poskytnutého plnenia, ak poskytovateľ neposkytol informácie o práve odstúpiť od zmluvy alebo o povinnosti uhradiť cenu za skutočne poskytnuté plnenie,
Článok XIII
Povinnosti poskytovateľa pri odstúpení od zmluvy
1. Poskytovateľ je povinný do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť spotrebiteľovi všetky platby,ktoré od neho prijal na základe alebo v súvislosti so zmluvou, príp. jej časť ak spotrebiteľ neodstúpil od celej zmluvy.
2. Poskytovateľ vráti spotrebiteľovi platby rovnakým spôsobom aký použil spotrebiteľ pri ich úhrade, ak sa nedohodli inak.
Článok XIV
Riešenie sporov
1. Právne vzťahy, ktoré vzniknú medzi poskytovateľom a objednávateľom v súvislosti s uzatvorením zmluvného vzťahu sa riadia právnym poriadkom Slovenskej republiky.
2. Účastníci tohto právneho vzťahu sa dohodli, že v prípade vzniku sporu je daná právomoc súdom Slovenskej republiky.
3. V prípade vzniku sporu medzi poskytovateľom a spotrebiteľom, je spotrebiteľ oprávnený obrátiť sa na poskytovateľa so žiadosťou o nápravu, ak nie je spotrebiteľ spokojný so spôsobom vybavenia reklamácie alebo ak sa domnieva, že poskytovateľ porušil jeho práva. Žiadosť o nápravu je možné zaslať elektronickou poštou na e-mail alluka@alluka.sk alebo poštou na adresu poskytovateľa. Pokiaľ poskytovateľ na žiadosť odpovedal zamietavo alebo na ňu neodpovedal do 30 dní odo dňa jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu niektorému zo subjektov alternatívneho riešenia sporov.
4. Spotrebiteľ môže podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu na príslušný subjekt alternatívneho riešenia sporov, ktorým je Slovenská obchodná inšpekcia (www.soi.sk).
5. Spotrebiteľ môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO, prevádzkovanou EÚ. Sťažnosť možno podať vyplnením online formulára na stránke https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=SKPrávo voľby spomedzi subjektov alternatívneho riešenia sporov má spotrebiteľ.
6. Riešenia sporov niektorým zo subjektov alternatívneho riešenia sporov sa môže domáhať len spotrebiteľ, pričom týka sa len sporov vyplývajúcich zo spotrebiteľských zmlúv uzatvorených na diaľku.
Článok XV
Zodpovednosť poskytovateľa za vady a reklamačné podmienky
Článok XVI
Platnosť zmluvy
1. Zmluva sa uzatvára na dobu určitú, a to na celé obdobie trvania výučby. Pokiaľ sa zmluvné strany dohodnú na pokračovaní výučby na ďalšie obdobie, zmluva sa automaticky predlžuje na ďalšie obdobie výučby.
2. Každá zo zmluvných strán je oprávnená vypovedať túto zmluvu zaslaním písomného oznámenia. Výpovedná doba je jeden mesiac, pričom začína plynúť od prvého dňa nasledujúceho kalendárneho mesiaca po doručení výpovede.
Článok XVII
Ochrana osobných údajov
1. Osobné údaje objednávateľa spracúva poskytovateľ v súlade s Nariadením Európskeho parlamentu a rady č. 2016/679 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov (ďalej len „GDPR“) a zákonom č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov (ďalej len „zákon o OOU“).
2. Podmienky spracúvania osobných údajov poskytovateľom sú špecifikované na webovej stránke www.alluka.sk v sekcii Ochrana osobných údajov.
Článok XVIII
Autorské práva
1. Vlastníkom webovej stránky a všetkého obsahu, vrátane všetkých textov, obrázkov, videí, nahrávok a pod. (ďalej len „obsah“), ktorý sa na nej nachádza a tiež obsahu poskytnutého objednávateľovi v rámci výučby je poskytovateľ. Tento obsah je chránený na základe zákona č. 185/2015 Z. z. autorský zákon.
Článok XIX
Záverečné ustanovenia
1. Tieto obchodné podmienky platia v znení uvedenom na stránkach jazykovej školy www.alluka.sk v deň odoslania prihlášky, pokiaľ sa zmluvné strany nedohodnú inak.
2. Poskytovateľ si vyhradzuje právo kedykoľvek zmeniť tieto obchodné podmienky, pokiaľ si to bude vyžadovať zmena obchodnej politiky alebo platnej legislatívy.
3. Tieto obchodné podmienky sú vypracované advokátskou kanceláriou Lanikova Group, s.r.o. pre prevádzkovateľa jazykovej školy, pričom sú chránené v zmysle zákona 185/2015 Z. z. Autorský zákon v znení neskorších právnych predpisov. Bez súhlasu autora je zakázané toto autorské dielo akýmkoľvek spôsobom použiť, a to najmä, nie však výlučne, kopírovať, zverejňovať, meniť, upravovať, rozširovať a inak zneužívať.
4. Tieto obchodné podmienky nadobúdajú platnosť a účinnosť dňa 1.7.2024